2022
Lohrenz, L., Michalke, S., Robra-Bissantz, S. & Lattemann, C. (2022) Prototyping an Engagement Platform - Fostering intrinsically driven Engagement. In Proceedings of the 55th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2022).
Michalke, S., Lohrenz, L., Lattemann, C., Robra-Bissantz, S. (2022) Design Principles for Engagement Platforms – Design Knowledge on fostering Value Co-Creation. In Proceedings of the 55th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2022).
Michalke, S., Lohrenz, L., Dominik, S., Lattemann, C., Robra-Bissantz, S. (2022) Design Knowledge for Digital Business Ecosystems, in Baumann, Sabine (Ed.) Handbook on Digital Business Ecosystems: Strategies, Platforms, Technologies, Governance and Societal Challenges, Edward Elgar: Cheltenham.
2021
Lohrenz, L., Michalke, S., Robra-Bissantz, S. & Lattemann, C. (2021). Fostering Visibility, Commitment and Trust on Digital Platforms: Insights into Personal Engagement Platforms from the DACH Region. In Proceedings of the 54th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2021).
Lohrenz, L.; Michalke, S.; Robra-Bissantz, S. & Lattemann, C. (2021). Mechanismen zur Gestaltung erfolgreicher digitaler Plattformen. Wirtschaftsinformatik und Management. Springer Gabler.
Lohrenz, L., Michalke, S., Lattemann, C., Robra-Bissantz, S. (2021). Mechanisms for Designing Digital Platforms: Promoting Autonomy, Competence and Relatedness, American Conference on System Sciences (AMCIS)
2020
Fischer, S., Lohrenz, L., Lattemann, C., Robra-Bissantz, S. (2020). Critical Design Factors For Digital Service Platforms – A Literature Review (ECIS 2020)
Fischer, S., Lux, A., Guerrero, R., Ahmad, R., Lohrenz, L., Lattemann, C. (2020). Digitalisierung als Grundlage wertvoller Zusammenarbeit – Die Gestaltung von Service-Ökosystemen in den personennahen Dienstleistungen. HMD-Praxis der Wirtschaftsinformatik, 57, pp. 655-668. doi.org/10.1365/s40702-020-00640-9
Guerrero, R., Lohrenz, L., Lattemann, C., Robra-Bissantz, S. (2020). Digitalisierung (und Automatisierung) personennaher Dienstleistungen - eine bibliometrische Analyse, in: M. Bruhn, K. Hadwich (Eds.) 21. Band in der Reihe “Forum Dienstleistungsmanagement“; Band I „Automatisierung und Personalisierung von Dienstleistungen“, Springer.
2012
Lohrenz, L.; Ozga, M.J.; Berkhoff, S. (2012). Der Einsatz von Web 2.0 Techniken zur Wissensbewertung von Unternehmen. In: Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2012. Tagungsband der MKWI 2012.