Khosrawi-Rad, B., Strohmann, T., Grogorick, L., & Robra-Bissantz, S. (2024). A Meta-Study on Design Knowledge for Virtual Reality in Collaborative Work, PACIS 2024 Proceedings, Ho Chi Minh City, Vietnam. https://aisel.aisnet.org/pacis2024/track08_digtech_fow/track08_digtech_fow/3/
Khosrawi-Rad, B., Grogorick, L., Strohmann, T., & Robra-Bissantz, S. (2024). Toward a Method for Design Science Research Meta-Studies to Improve the Reusability of Design Principles, DESRIST 2024 Proceedings, Trollhättan, Sweden. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-61175-9_13
Khosrawi-Rad B., Eiswirt, V. C., Grogorick, L., Siemon, D., & Robra-Bissantz, S. (2024). How the Role of a Pedagogical Conversational Agent Influences Its Perception — Initial Insights, ECIS 2024 Proceedings, Paphos, Cyprus. https://aisel.aisnet.org/ecis2024/track09_coghbis/track09_coghbis/16/
Robra-Bissantz, S.; Berger, H. (2024). Prinzipien einer nachhaltigen Digitalisierung in Service-Ökosystemen - ein Diskussionsbeitrag. In Bruhn, M., Hadwich, K. (eds) Sustainable Service Management. Forum Dienstleistungsmanagement.
Robra-Bissantz, S. (2024). Ein Einwurf. In HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 61(6):1378-1379
Robra-Bissantz, S., Lattemann, C. (2024). Digitale Transformation in Bau und Handwerk. In HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 61(6):1373-1377
Schlimbach, R., Khosrawi-Rad, B., Lange, T., Strohmann, T., & Robra-Bissantz, S. (2024). Design Knowledge for Virtual Learning Companions from a Value-centered Perspective. In: Communications of the Association for Information Systems, 54. https://aisel.aisnet.org/cais/vol54/iss1/8
Schlimbach, R., Geers, M., Kook, L., & Khosrawi-Rad, B. (2024). Gender Bias in Conversational Agents – A Barrier for Sustainability in Education. In: Sustainable Service Management: Band 2: Strategien und Umsetzung der Nachhaltigkeit (pp. 489-510). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-658-45146-2_17
Thiem, S., Berger, H., Robra-Bissantz, S. (2024). Digitale Innovationen, Handwerksorganisationen und Fractional CIO. In HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 61(6):1424-1442
Robra-Bissantz, S. (2024). Digitales Marketing – in flotten Sprüchen. In HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 61(6):592–599 https://doi.org/10.1365/s40702-024-01070-7
Alex, S., Robra-Bissantz, S. (2024). Implementierung von 360-Grad-Personas auf Basis von Action Design Research und Design Science Research – Ein Forschungsprojekt mit der Praxis. In HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 61(6):802–819 https://doi.org/10.1365/s40702-023-01024-5
Robra-Bissantz S. (2024). Design-Design SOS. In: Schallmo DRA, Kundisch D, Lang K, Hasler D (Hrsg) Digitale Plattformen und Ökosysteme im B2B-Bereich. Schwerpunkt Business Model Innovation. Springer Gabler, Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-43130-3_4
Woick, A., Rinn, H., Grogorick, L., & Marktgraf, D. (2024). Metaverse in Higher Education – A Systematic Literature Review. 37th Bled EConference: Resilience through Digital Innovation: Enabling the Twin Transition
Strohmann, T., Siemon, D., Elshan, E., & Wittholz, V. (2024). Enhancing Practical Impact and Engagement in Design Science Research. Thirtieth Americas Conference on Information Systems, Salt Lake City, 2024
Meier, JM., Meyer, M., Geiger, M. et al. (2024). Digitale Kompetenzen in der Weiterbildung: Gestaltung eines praxiszentrierten Weiterbildungskonzeptes für KMU. In HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 61(6):175–188. https://doi.org/10.1365/s40702-023-01038-z
Schlimbach, R., Lange, T. C., Wagner, F., Robra-Bissantz, S., & Schoormann, T. (2024). An Educational Business Model Ideation Tool – Insights from a Design Science Project. Communications of the Association for Information Systems 54:642-661. https://doi.org/10.17705/1CAIS.05423
Schlimbach, R., Richter, J., & Grogorick, L. (2024). Embarking on an Interactive Learning Journey: Exploring the Interaction Value of Voicebots versus Chatbots. Conference: AIS SIGED 2024 European Conference on Information Systems Education Research (ECISER 2024) At: Paphos, Cyprus
Lux, A.M., Robra-Bissantz, S. (2023). Blaupause BeDien. Die Service Canvas als Vorlage zur Unterstützung von Forschungsverbünden. In: Lattemann, C., Robra-Bissantz, S. (eds) Personennahe Dienstleistungen der Zukunft. Edition HMD. Springer Vieweg, Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-38813-3_18
Lattemann, C. et al. (2023). Digitalisierung personennaher Dienstleistungen: Die Service Canvas als Gestaltungswerkzeug. In: Lattemann, C., Robra-Bissantz, S. (eds) Personennahe Dienstleistungen der Zukunft. Edition HMD. Springer Vieweg, Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-38813-3_9
Wittholz, V., Strohmann, T., & Robra-Bissantz, S. (2023). How to Design a Participation Companion: A Conversational Interface to Foster Motivation and Support Participation 36th Bled eConference – Digital Economy and Society: The Balancing Act for Digital Innovation in Times of Instability
Strohmann, T., Siemon, D., Khosrawi-Rad, B. & Robra- Bissantz, S. (2022). Toward a design theory for virtual companionship. In: Human–Computer Interaction, https://doi.org/10.1080/07370024.2022.2084620
Robra-Bissantz S. (2020) E-Collaboration: mehr digital ist nicht weniger Mensch. In: Kollmann T. (Hrsg.) Handbuch Digitale Wirtschaft. Springer Gabler, Wiesbaden, S. 213 - 239. https://doi.org/10.1007/978-3-658-17291-6_13