Bücher
ICEPELL Consortium (in Vorbereitung): The ICEGuide. A handbook for Intercultural Citizenship Education through Picturebooks in Early English Language Learning. Lisbon: Online Publication.
Albrecht, A., Becker, C, Dam, L. & Heim, K. (in Planung): Reforming the Foreign Language Classroom – Empowering Students to Take Ownership. Proceedings from the Essen, Braunschweig, and Berlin Local LASIG Events (AT). Hong Kong: Candlin & Mynard.
Becker, Carmen; Blell, Gabriele & Rössler, Andrea (Hrsg.) (2016): Web 2.0 und komplexe Kompetenzaufgaben im Fremdsprachenunterricht. Frankfurt: Peter Lang.
Buchreihen, seit 01/2016
Zeitschriften, seit 09/2002
Zeitschriftenmoderation
Becker, Carmen (2013): Portfolio als Baustein einer neuen Lernkultur. Eine empirische Studie zur Implementierung des Europäischen Portfolios der Sprachen. Frankfurt: Peter Lang.
Aufsätze
Rezensionen
Zeitschriftenartikel
11.09.2021 | Just connect them! Creating new landscapes for ALL IATEFL LASIG International Post-Conference Event, Virtual |
18.08.2021 | Creating physical and social spaces for Autonomous Language Learning in the teenage EFL classroom AILA International Conference Groningen, Virtual |
17.08.2021 | Multilingualism in the early FL classroom: The role of heritage languages (Holger Hopp & Carmen Becker) AILA International Conference Groningen, Virtual |
10.07.2021 | Physical and social landscapes for ALL Associação Portuguesa de Professores de Inglês Conference Teacher and Learner Agency Virtual, Lisbon |
20.06.2021 | Everyone can succeed! Making spaces for autonomy 53rd International IATEFL Conference, Virtual |
14.11.2020 | Keynote English language teacher education for the 21st century: Permeating classroom boundaries Teachers and teacher educators: Education and professional development for early language learning TEdELL2020 Virtual, Lisbon |
05.03.2020 | Mit Kurzfilmen Englisch Lernen – Das neue Playway stellt sich vor Deutschlandweites Webinar mit 250 Teilnehmenden |
23.08.2019 | Breaking boundaries – A physical and social landscape for ALL 14th Nordic Workshop on Developing Learner Autonomy in Language Learning and Teaching, Leibniz Universität, Hannover |
19.06.2019 | ARTivism in the EFL Classroom – Teaching and learning multimodal digital communication through muralsInternational Conference Approaches to Multimodal and Digital Environments: From theories to practices (A-MODE), University of Rome 'Tor Vergata', Rom |
19.04.2019 | Reforming the teenage EFL classroom – from external control to self-mastery 53rd International IATEFL Conference, Liverpool |
22.06.2018 | Promoting Learner-Learner Interaction in the EFL Classroom 8. Niedersächsisches Kolloquium der Fremdsprachendidaktik. Universität Hildesheim, Hildesheim |
11.04.2018 | Makerspace Learning for Autonomy in the Teenage EFL Classroom 52nd International IATEFL Conference, Brighton |
10.02.2018 | Mehrsprachigkeit im Englischunterricht der Grundschule Fachtag des Ernst Klett Verlags, Hamburg |
09.12.2017 | Symposium: Overcoming textbook defined practices (mit Ivana Cindric (PhD) und Sandie Mourão (PhD) Language Education Across Borders, KarlsFranzens Universität, Graz |
20.09.2017 | Den Übergang gestalten: Methodisch-didaktische Implikationen für den Englischunterricht in den Klassen 5 und 6 Niedersächsischer Landessprachentag 2017, Hannover |
11.09.2017 | Interaction in the CLIL Classroom – A Model for CLIL Teacher Education International Symposium: From Interaction Research to the Language Classroom – Integrating Academic Research and Teacher Education (ARTE), Schloss Herrenhausen, Hannover |
25.07.2017 | Improvisation activities in the young learners’ classroom: Promoting creative language use and interaction (mit Prof. Dr. Jana Roos) AILA, Rio de Janeiro |
03.04.2017 | Autonomy 2.1 – Our Agenda for the Foreign Language Classroom (mit Annika Albrecht) IATEFL Learner Autonomy SIG PCE, Glasgow |
14.03.2017 | Roads to Culture and Language through Murals – An Approach to ARTivism in the EFL Classroom (mit Prof. Dr. Rita Kupetz) Media Literacy in Foreign Language Education –Digital and Multimodal Perspectives. Ludwig Maximilians Universität, München |
03.03.2017 | Creativity in the Primary Classroom Landesfachtag Englisch des IQSH Schleswig Holstein, Kiel |
02.11.2016 | ‘It felt like sitting in an English life’ – Promoting creative language use and interaction 6th International Conference on Teaching English as a Foreign Language Communication, culture and creativity in the ELT classroom, Universidade Nova de Lisboa, Lissabon |
21.09.2016 | Creative Speaking – Building Block of a New Learning Culture in the Secondary EFL Classroom, Niedersächsischer Landessprachentag, Hannover |
07.07.2016 | Promoting learner-learner interaction in the CLIL classroom YLL Symposium, Oxford, University of Oxford |
29.06.2016 | Autonomy 2.1: Eine Agenda für den Fremdsprachenunterricht Antrittsvorlesung, TU Braunschweig |
11.03.2016 | ‘How lovely my dear!’ Improvisation activities in the young-learners classroom International Conference Challenging Reading: English-Language Education with Children and Teenagers, Münster |
07.02.2015 | English in Action – Von der multisensorisch gesteuerten Rezeption zur Sprachproduktion Klett Grundschultag, Hamburg |
11.10.2014 | Warum sagst du denn jetzt eigentlich ständig please und thank you? Interkulturelle Kompetenzen entwickeln Fremdsprachentag Brandenburg-Berlin: SPRACHUNTERRICHT TRIFFT KULTUREN (mit Dr. Frank Haß), Universität Potsdam |
03.10.2014 | Warum, was, wie? Film im frühen Fremdsprachenunterricht – ein Kriterienkatalog FFF-Konferenz (mit Juni.-Prof.Dr. Jana Roos), Leipzig |
13.06.2014 | An approach to creative speaking activities in the young learners’ classroom Early Language Learning: Theory and Practice (mit Jun.-Prof. Dr. Jana Roos), Umeå, Schweden |
31.03.2014 | Kinderfilme im FSU der Primarstufe: Authentizität vs. Didaktisierung Film in den Fächern der sprachlichen Bildung (mit Jun.-Prof. Dr. Jana Roos), Göttingen |
28.09.2013 | The European Language Portfolio – Building Block of a New Learning Culture IATEFL LASIG Conference, Hannover |
26.09.2013 | Englisch in der Grundschule – a Success Story? Kongress für Fremdsprachendidaktik der DGFF (mit Jun.-Prof. Dr. Jana Roos), Augsburg |
14.09.2012 | Portfolio als Baustein einer neuen Lernkultur – Eine empirische Studie zur Implementierung des Europäischen Portfolios der Sprachen GMF Bundeskongress 2012 |
17.03.2012 | Springboard to Secondary: Primary and Transition Didacta Bildungsmesse, Hannover |
27.02.2012 | Fördern und Fordern im Englischunterricht Fachtag Englisch, Bremen |
16.03.2010 | Den Übergang in das 5. Schuljahr gestalten – Welcome to Camden Town Didacta Bildungsmesse, Köl |
04.03.2010 | Das Sprachenportfolio implementieren – Mission Impossible? Landesinstitut für Schule, Brem |
07.03.2009 | Keynote: Individualisation and Differentiation in Language Teaching and Learning: Can all students, should all students, must all students be treated equally? Fachtag Englisch des Diesterweg Verlages, Hannover |
27.03.2008 | „I no like fish“ - Möglichkeiten des kreativen Sprachgebrauchs im Englischunterricht GMF Bundeskongress 2008 (mit Dr. Jana Roos), Leipzig |
14.03.2008 | „Da muss man ja seinen ganzen Unterricht umschmeißen.“ – Die Rolle der Lehrkräfte bei der Implementierung des Europäischen Portfolios der Sprachen in Niedersachsen 3. Arbeitstagung für den wissenschaftlichen Nachwuchs in der Fremdsprachenforschung, Leibniz Universität, Hannover |
09.03.2007 | The advanced junior portfolio model – pie in the sky or the sine qua non for competency-based and standards-oriented assessment? Fortschritte im Frühen Fremdsprachenlernen, Nürnberg |
03.03.2007 | Show what you know – Leistungsfeststellung und -bewertung im Englischunterricht der Grundschule Landesfachtag Englisch Grundschule, Kiel |
12.04.2006 | Implementing a Junior Portfolio Model for Self-Assessment GMF Gründungstagung, Nürnberg |
22.02.2006 | Englisch in der Grundschule – from Principles to Practice Didacta Bildungsmesse, Hannover |
18.02.2006 | Diagnosing Language Competence – the sine qua non for Bridging the Gap British Council ELT Conference “Current trends and future directions in English language teaching”, Berlin |
21.01.2006 | Kerncurriculum Englisch – From Principles to Practice Fachtag Englisch des Ernst Klett Verlags, Hannover |
27.04.2005 | Curricular Innovations in Lower Saxony Internationale Konferenz “Innovación en la Educación“, Valladolid, Spanien |
26.02.2005 | Keynote Black Hole ,Primary' – Was passiert in der Grundschule? 2. Niedersächsischer Fachtag Englisch des Diesterweg Verlags und des Niedersächsischen Kultusministeriums, Hannover |
21.01.2005 | Lernentwicklung dokumentieren – Das Sprachenportfolio Pädagogischer Tag der Deutschen Schule, Lissabon, Portugal |
20.11.2004 | Staging Picture Books – A Multi-Sensory Approach to Autonomous Language Acquisition Vortrag bei der IATEFL Young Learners SIG International Conference “Learning English through Picture Books”, München |
05.03.2004 | Implementing a Junior Portfolio Model for Self Assessment Vortrag auf der Konferenz “Standards in Language Learning and the Common European Framework” des British Council, Berlin |